Programari lliure també per Mac

mac_ubuntu.pngJa fa unes setmanes que m’he canviat d’ordinador. Del Thinkpad X41, segurament l’ordinador més rebust, còmode, lleuger i flexible que he tingut mai, he passat al MacBook. I del Fedora core 6 he passat, doncs, al Mac OS X. Un cop a les meves mans m’hi he posat a buscar i a utilitzar programari lliure: Firefox, Camino, Thunderbird, NeoOffice (tot i que també tinc l’OpenOffice 2.21 amb l’X11), HandBrake (ara MediaFork), Seashore, etc. També m’he instal.lat l’Ubuntu 6.10 a través de l’VMWare (imatge que adjunto en aquest post), perquè encara tinc el ‘mono’ de tenir un Linux aquí dins.

De programari lliure per Mac n’hi ha, i molt. Per exemple, una molt bona selecció es troba a Open Source Mac, una web que tria, segons els seus propis administradors, “els millors programes, els més importants i els més fàcils de fer servir”. Qui vulgui trobar un llistat més extens, acompanyat d’un espai de fórums, notícies, i tutorials entre d’altres, el trobarà a FreeSMUG (Free Open Source Mac User Group).

D’altres enllaços sobre PL i Mac els podem trobar aquí:

Anuncis

1 comentari

Filed under Uncategorized

One response to “Programari lliure també per Mac

  1. Gràcies per posar tots aquests recursos a mà! Jo ara també utilitzo un Mac a la universitat, però he descobert que no té cor Intel, així que potser ho tinc una mica complicat per fer-hi còrrer Linux. Això sí, Firefox, Thunderbird i Abiword des del primer dia! 🙂 Ara ampliaré la llista de programes lliures ficant el nas en els webs que proposes!

Deixa un comentari

